Alexander 23是我近期很喜歡的創作歌手,覺得他的音樂很單純、可愛又有點憂鬱

在今年發行的EP《Oh No, No Again!》 中最喜歡的就是這首!

當你正經歷某種困難,可能是憂鬱症之類的心理疾病,

或是走不出的個人煩惱但旁人卻無法理解,覺得這世界沒有任何人可以幫助你,

而把所有苦都往自己肚裡吞,因為沒人能替你分擔你的痛時

希望你可以想起這首歌,知道有人是關心你的,

就算減輕不了你的痛苦,但一定有人是希望妳,能好好活在這世上的

如果需要有人聊聊,我的DM也隨時為你開著

 

safe space IG上線囉 !每週五固定上歌詞翻譯 好歌追蹤就知道

 https://www.instagram.com/safespace_music/

 

Alexander 23 / Brainstorm

 

How bad's the weather in your head?

你是不是過得很糟?

Wish you could stay with me instead

多希望我能陪著你熬過

You swear to God it's rain

你發誓那是雨

But salt water is rolling down your neck

而非正沿著你的脖子流下的淚水

How bad's the weather in your head?

你是不是過得很糟?

You say the building's burning down

你告訴我,眼前的世界就快要崩塌

But I see no smoke down from the ground

但我的世界卻一切安好

You swear to God the stairs are melting

你說唯一支柱即將化為灰燼

But I see they're safe and sound

但在我看來卻安然無恙

You say the building's burning down

你卻告訴我,眼前的世界就快要崩塌

Oh, where do you go?

哦你該找誰求救

When nobody knows where you are?

當沒人了解你的處境

Where you are?

你能去哪

Where do you hide?

你能容身在哪

When you close your eyes?

當你閉上雙眼

Is it far? Too far to hear me scream

是否覺得遙遠? 遠到聽不見我的呼喚

Where are you?

你去哪了

Where are you?

你在哪

So what would it take for you to stay?

要怎樣才能說服你留下

'Cause there's not a dollar I wouldn't pay

我願意不計一切代價

But when it comes to this my money is

如果花錢就能挽留你

Expensive green and white paper-mache

這點小錢根本不算什麼

What would it take for you to stay?

要怎樣才能說服你留下

Oh, where do you go?

哦你該找誰求救

When nobody knows where you are?

當沒人了解你的處境

Where you are?

你能去哪

Where do you hide?

你能容身在哪

When you close your eyes?

當你閉上雙眼

Is it far? Too far to hear me scream

是否覺得遙遠? 遠到聽不見我的呼喚

Where are you? Oh-oh

你去哪了

Where are you? No, no, no, no, no

你去哪了

Where are you?

你在哪

Where are you?

你在哪

How bad's the weather in your head?

你是不是過得很糟?


如內容有誤或不妥之處,歡迎指教

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 消極掰 的頭像
    消極掰

    Record... Safe Space

    消極掰 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()