Apartment 402是我整張專輯聽下來最愛的歌之一(另一首是midnight love,之後會翻譯)

跟Serotonin一樣,這首歌也是在講心理健康,在首歌中,Marie(girl in red本名)面對自己最黑暗的一面,

心中各種恐懼、憂鬱、絕望、空虛感,讓自我了斷的想法不斷浮現,卻還是抱持一絲希望能靠自己好起來。

Aparment 402是Marie的公寓號碼,她想像著失去一切動力得自己躺在家中地上,抱怨生活有多糟,她有多絕望,

之後看見陽光照進家中,瞬間變亮的家裡好像在告訴她,她應該振作起來,將這個集結所有負面情緒的地方,

改變成她的一個會讓她感到溫暖、安全的家,而不是一個就算死在這也沒人會發現的鬼地方。

 

safe space IG上線囉 !每週五固定上歌詞翻譯 好歌追蹤就知道

 https://www.instagram.com/safespace_music/

 

另有翻譯主打Serotonin在之前的文章,大家可以去看看哦!

 

girl in red / Apartment 402

 

There's a pain 傷痕尚未復原

There's no doubt 依舊清清楚楚

I've been through hell 曾經跌落谷底

But on my way out 我正努力爬起

 

And all the ways I've been torn 經歷各種傷害

Stripped my heart to the core 體會痛徹心扉

All of my fears combined 所有恐懼集結為一

Walking the thinnest of lines 復原變得渺小艱難

 

When the sunlight hits the dust 黎明破曉

And I can't get up 我卻無法振作

When the noise is way too much 干擾壓迫

I close the void and burn it off 選擇視而不見

But there's a crack in every wall 每道牆都有處裂縫

Is there a way out after all? 那是否凡事皆有出路

If I lose my grip and fall 如果我放手讓自己墜落

Will I? 我會怎麼樣?

 

There's a place 世上有此地

With no hate 隔絕萬惡

Touched by grace 神賜恩典

Quiet as faith 聖潔寧靜

 

Emptied my hеart, laid down my cards 清空思緒,坦然面對

Played my best part, wanting a new start 全力以赴,重新出發

All of my fеars combined 所有恐懼集結為一

Taught me to run and hide 讓我學習保護自己

 

When the sunlight hits the dust 黎明破曉

And I can't get up 我卻無法振作

When the noise is way too much 干擾壓迫

I close the void and burn it off 選擇視而不見

But there's a crack in every wall 每道牆都有處裂縫

Is there a way out after all? 那是否凡事皆有出路

If I lose my grip and fall 如果我放手讓自己墜落

Will I? 我會怎麼樣?

 

There's a dissonance in all that I do 一舉一動互相矛盾

Yeah, nothing feels right or true 從來不曾感到滿意

Black out on the floor just once more 最後一次倒在此地

The place I call my home 這個再熟悉不過的地方

Yeah, I could die here and nobody would know 對阿,就算我死在這裡也沒人在意吧

Die here and nobody would know 死在這也沒人在意

 

When the sunlight hits the dust 黎明破曉

And I can't get up 我卻無法振作

When the noise is way too much 干擾壓迫

I close the void and burn it off 選擇視而不見

But there's a crack in every wall 每道牆都有處裂縫

Is there a way out after all? 那是否凡事皆有出路

If I lose my grip and fall 如果我放手讓自己墜落

Will I die? 我會死掉


如內容有誤或不妥之處,歡迎指教

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 消極掰 的頭像
    消極掰

    Record... Safe Space

    消極掰 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()