Doja在一則推文中證實這首歌是關於懷念前男友(的雞雞),剛好也是我整張專輯最喜歡的歌

這首聽起來非常dreamy,有飛到planet her看到太空壯麗美景的感覺

結果歌詞sad又horny??? 我又再一次被編曲騙了QQ

 

safe space IG上線囉 !每週五固定上歌詞翻譯 好歌追蹤就知道

 

 https://www.instagram.com/safespace_music/

 

Doja Cat / Love To Dream

 

I know what you mean, you don't fuck with randoms

我懂你的意思,你不是隨便什麼女人就好

I got everything, everything but real love

我什麼都具備,就欠缺真心對待你好

I got in my head, I bet you could get me back out

我常陷入自我懷疑,你一定能將我拉起,讓我看清現實

Or you could leave me there, 'cause

你也大可留我在原地,因為

 

We just love to dream

我們都愛幻想

I fell asleep when you woke up, oh

你清醒時,我又陷入迷茫

It's not you, baby, it's just me

不是你的錯,都是因為我

I don't believe what I just lost

不敢相信我真的失去了你

 

I don't wanna close my eyes

夜晚不敢入眠

Nobody wants to fall (Fall) after they did it all (All)

誰希望盡全力了還是失敗收場

I wonder if I left my body there, would I

如果我將自己困在夢裡

Die right in my sleep (Sleep) but in reality ('Ty)

我是否能就這樣死去?事實上

It could feel like anything is possible

凡事都有可能發生吧

When I hear you speak, it really drives it deep

每當你開口,我總糾結於那言外之意

Woke up in a sweat in the middle of the night

半夜因此而驚醒

It's gettin' under my skin, baby

我開始有點不耐煩了,寶貝

I wouldn't wonder why

我卻一點也不想面對

 

I know what you mean, you don't fuck with randoms

我懂你的意思,你不是隨便什麼女人就好

I got everything, everything but real love

我什麼都具備,就欠缺真心對待你好

I got in my head, I bet you could get me back out

我常陷入自我懷疑,你一定能將我拉起,讓我看清現實

Or you could leave me there, 'cause

你也大可留我在原地,因為

 

We just love to dream

我們都愛幻想

I fell asleep when you woke up, oh

你清醒時,我又陷入迷茫

It's not you, baby (Na-na-na-na-na)

不是你的錯,寶貝

It's just me (Na-na-na-na-na)

都是因為我

I don't believe (Na-na-na-na-na)

我不敢相信

What I just lost (Na-na-na-na-na)

我是真的失去了你

(I said, I said, I said) (Na-na-na-na-na)

(我說,我說,我說)

 

And I said, "Ooh, stop it", ayy

我說"哦!夠了"

I look a little like 'Nashe, ayy

我看起來有點像Nashe (這邊指Tinashe)

You look a little exhausted, ayy (Yah)

你看起來有一點疲累

We should say nah to the party, ayy (Huh)

不要去那場派對了吧

Take me home in the Bugatti, ayy (Yahh)

你開Bugatti載我回家吧

Hope you like a little tear, put it on his tittie

希望你喜歡一點淚水,滴在你的胸膛上

Like when ya rub my tum, ayy

我喜歡你揉揉我的肚子

Jump in bed without my bonnet, ah (My bonnet)

今晚不用睡帽,我們床上開戰

Take a minute for the finer things (Yah)

手指玩弄,前戲不能少

I don't even wanna sleep

我一點睡意也沒有

You doin' some weed, blow it in my China bang

你捲根菸助興,吐在我面前

I be havin' hella dreams

像夢一般完美

Pickin' up his sheets feelin' like a tidal wave

換個床單像浪潮湧上

Hit me if you want it right away

想要就馬上call我

If he hit me with the mornin' sex

如果早晨再歡愉一番

Show up, hit him with apologies

我一定出現在他家門口,用盡方法跪求挽留

Kicks on him with a pile of J's

從現在起,只穿我送的喬丹鞋

Bricks on him with a dick on him (Yo)

他的那一根,值得我砸錢

Put a fit on him with the Prada shades (Prada shades)

再搭上一副Prada墨鏡,幫他打扮光鮮亮麗

Tits on him and I ride away (Ride away)

緊貼他身體,開始騎乘起來

How much do you want it? Twice a day

你想大戰幾回合?一天兩次

Four times on the holidays (Yuh)

假日一天四次

King come through, your dreams come true

我的國王快出現,我能讓你美夢成真

And trust me, you won't ever fall asleep

相信我,跟我在一起,你絕對沒有無聊的一刻

 

I know what you mean, you don't fuck with randoms (And I hope you)

我懂你的意思,你不是隨便什麼女人就好

I got everything, everything but real love (And I hope you)

我什麼都具備,就欠缺真心對待你好

I got in my head, I bet you could get me back out (And I hope you)

我常陷入自我懷疑,你一定能將我拉起,讓我看清現實

Or you could leave me there, 'cause (Or leave me there)

你也大可留我在原地,因為

 

We just love to dream (And I hope you)

我們都愛幻想

I fell asleep (And I hope you) when you woke up, oh (And I hope you)

你清醒時,我又陷入迷茫

(Oh, baby, baby) It's not you, baby (Na-na-na-na-na)

不是你的錯 ,寶貝

It's just me (Na-na-na-na-na)

都是因為我

I don't believe (Na-na-na-na-na)

我不敢相信

What I just lost (Na-na-na-na-na)

我是真的失去了你

(Na-na-na-na-na)

Oh-oh


如內容有誤或不妥之處,歡迎指教

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 消極掰 的頭像
    消極掰

    Record... Safe Space

    消極掰 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()