一直以來都很喜歡葛瑞森,從翻唱Paparazzi時期的可愛男孩,到現在成熟迷人的創作才子,都非常令人矚目

2021年發行的首支單曲對葛瑞森意義重大,他在個人社群上也提到,

去年不管是在疫情、生活還是創作方面,都是很艱辛的一年,

唯一堅持下去的動力就是全神貫注在他的音樂根源 - 他,與一台鋼琴

這首歌不僅讓他更認識自我,也為接下來即將發行的新專輯定下了方向

 

Greyson Chance / Holy Feeling 

 

Your body is here but your eyes are wandering off 

你躺在我身旁,眼神卻四處游移

In the cracks of the ceiling, I’m wondering where you are 

緊盯著天花板裂縫,我好奇你在想些什麼

While I’m getting lost, in the soft light under your skin 

正當我沈浸在你完美肌膚透出的微光

I’m waiting for you to give up and let me in 

等待著你能敞開胸懷接受我

 

So what do you need? 

你在追求什麼?

Holy feeling 

那份非凡感受

The type your God can’t give you and it brings you to your knees 

連上帝都無法賜予,讓你臣服與此

So give into me 

全心全意接受我吧

Holy feeling 

那份非凡感受

The type your God can’t give you but baby I would be willing 

連上帝都無法賜予,但寶貝我什麼都願意給你

 

You can wait another year, another 5, another 10, another night 

你可以再等個一晚,甚至五年十年

You can stay in your books and the old songs up in your mind 

你也可以繼續回味過往

But I’ll never settle ’til my lungs cave in on my heart 

但我的信念至死不渝

No, the timing’s never right but don’t hesitate to fall in my arms 

沒有所謂的完美時機,不要再猶豫了,就擁入我懷裡吧

 

You’re the only thing who makes me feel as if I’ve had enough 

只有與你在一起,我才覺得滿足

You’re the only thing who stands between the waves we could become 

只有與你在一起,我們才能戰勝一切

You’re the only thing, you’re the only thing 

只有你,只為你

Oh I’m willing 

哦我什麼都願意


如內容有誤或不妥之處,歡迎指教

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 消極掰 的頭像
    消極掰

    Record... Safe Space

    消極掰 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()